اشعار فاطمی (جدید)

سلام من به تو یا صاحب الزمان مهدی(عج) - فدای آن گل زیبای مه نشان مهدی(عج)

اشعار فاطمی (جدید)

سلام من به تو یا صاحب الزمان مهدی(عج) - فدای آن گل زیبای مه نشان مهدی(عج)

اشعار فاطمی (جدید)

بسم الله الرحمن الرحیم
==============
گرخسته گشته ای زغم و رنج عالمی
شعـری بخـوان ز دفتـر اشعـارفاطمی
==============
شعر دارای حقوق و مالکیت معنوی است که صرفاً تعلق به شاعر آن دارد .
لطفاً هنگام کپی کردن اشعار ، حتماً نام شاعر یا آدرس وبلاگ را قید نمایید . با تشکر
حمیدرضا فاطمی

وبلاگ "اشعار فاطمی" در بلاگفا
fatemi84.blogfa.com

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۶ بهمن ۹۸، ۱۷:۱۰ - بنده
    تشکر

اشعار فاطمی

کانال اشعار فاطمی در سروش

کانال اشعار فاطمی در ایتا

کانال اشعار فاطمی در سروش کانال اشعار فاطمی در ایتا

  لیله الرغائب ،شب اولین جمعه ماه رجب

شب اولین جمعه ماه رجب را لیله الرغائب می گویند. ترجمه کرده اند شب آرزوها !

نمیدانم چه سری دارد این شب عزیز اما همین قدر یادم می آید که چند سال قبل که برای اولین بار  اعمال این شب و ثواب آن را در مفاتیح الجنان خواندم  تصمیم گرفتم که نمازش را بجا بیاورم.

بین دو نماز مغرب و عشاء خوانده می شود و ۱۲ رکعت است . خلاصه من هم آن موقع تازه مسلمان !!! و کیفیت نماز را خیلی رعایت می کردم.  چند رکعتی که خواندم کم کم فضای دلم نورانی شد. چند بار شیطان وسوسه کرد که زیاد است ! همین قدر بسه ! خدا قبول می کنه ! اما فرشته ها الهام کردن که نه تا اینجا اومدی تا آخر بخوان . (وسوسه از شیطان و الهام از فرشته هاست)

 راستش مهمان هم داشتیم. یکی مرحوم پدربزرگم که خدایش رحمت کند و رفتگان شما را هم بیامرزد و یکی هم پسرعمویم که بعد از مدتها آمده بود سری به ما بزند.

ولی به همه وسوسه ها پشت پا زدیم و خواندیم. تا آخر نماز و ذکرهایش ، آنقدر وجودم نورانی شده بود که انگار نه انگار گناهی در دلم مانده یا کدورتی در ذهن و خاطرم باقی مانده بود. سبک شده بودم و ارامش خاصی بر جان و دلم مستولی شده بود.

اینها را نوشتم نه برای خودنمایی و تعریف و تمجید دوستان. بلکه برای بیان اثرات این نماز زیبا و استفاده از این شب عزیز .

من بیشتر از این نمی توانم توصیفش کنم. شما بخوانید و بیایید برای ما بهتر تعریف کنید!

اعمال شب لیلة الرغائب و نحوه خواندن نماز آن در ادامه مطلب :


لیلة الرغائب چگونه شبی است؟

"رجب"، ماه خداست؛ ماه پر برکتی است که اعمال بسیاری برای آن ذکر شده است.

پیامبراکرم صلوات الله علیه فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، مستوجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.

اعمال ماه های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شرکت در میهمانی ماه مبارک رمضان می باشد. برای درک عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده نمائیم.

پیامبراکرم(ص) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.

اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند. برای این شب عملی از رسول خدا صلی الله علیه و آله ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:

روز پنج شنبه اول آن ماه - در صورت امکان و بلا مانع بودن-  روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد؛ ما بین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و درهر رکعت یک مرتبهسوره حمد، سه مرتبهسوره قدر، دوازده مرتبهسوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید،هفتاد بار ذکر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود.

پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر" سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر" رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.

پیامبراکرم صلوات الله علیه در فضیلت این نماز می فرماید:

کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

میّت می پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده ام.

آن زیباروی پاسخ می دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/03/02/865818_PhotoA.jpg

منبع : پایگاه شهید آوینی

نظرات  (۲)

سلام.. از پیگیریتون بی نهایت ممنونم.التماس دعا..
۲۲ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۳۲ سیّد محمّد جعاوله
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی