اشعار فاطمی (جدید)

سلام من به تو یا صاحب الزمان مهدی(عج) - فدای آن گل زیبای مه نشان مهدی(عج)

اشعار فاطمی (جدید)

سلام من به تو یا صاحب الزمان مهدی(عج) - فدای آن گل زیبای مه نشان مهدی(عج)

اشعار فاطمی (جدید)

بسم الله الرحمن الرحیم
==============
گرخسته گشته ای زغم و رنج عالمی
شعـری بخـوان ز دفتـر اشعـارفاطمی
==============
شعر دارای حقوق و مالکیت معنوی است که صرفاً تعلق به شاعر آن دارد .
لطفاً هنگام کپی کردن اشعار ، حتماً نام شاعر یا آدرس وبلاگ را قید نمایید . با تشکر
حمیدرضا فاطمی

وبلاگ "اشعار فاطمی" در بلاگفا
fatemi84.blogfa.com

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۶ بهمن ۹۸، ۱۷:۱۰ - بنده
    تشکر

اشعار فاطمی

کانال اشعار فاطمی در سروش

کانال اشعار فاطمی در ایتا

کانال اشعار فاطمی در سروش کانال اشعار فاطمی در ایتا

۵ مطلب در دی ۱۳۹۳ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۰ ب.ظ

کهکشان صلوات ! در ختم 14000 صلوات شریک شوید

http://farhangi1.persiangig.com/mohammad/7.jpg

توصیه آیت الله بهاء الدینی (ره) :

4576

سه‌چیز برای حل معضلات و گرفتاری خیلی مؤثر است: 

اولی،کشتن گوسفند؛ کسانی که تمکن مالی دارند، گوسفند ذبح کنند و به فقرا بدهند. کشتن گوسفند و خون‌ریختن خیلی از بلاها را رفع می‌‌کند.

دومی،حدیث کساءاست. «و ادفعوا أمواج البلاء بالدّعاء»، پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم چندبار قسم ‌خوردند که اگر کسی این حدیث را بخواند، اگر غمگین باشد، غمش برداشته می‌‌شود، صاحب حاجت حاجتش برآورده می‌‌شود.

سومی هم، چهارده‌هزار مرتبهصلواتفرستادن است. حالا چهارده‌هزار مرتبه را چندنفر یا در چند جلسه بفرستند فرقی نمی‌کند. ذکر صلوات برای اموات خیلی خاصیت دارد. گاهی من برای اموات صلوات را هدیه می‌‌کنم و اثرات عجیبی هم دیدم.خواب دیدم فردی به چند نوع عذاب گرفتار است مقداری صلوات برایش هدیه کردم دوباره در خواب دیدم، الحمدلله صلوات‌ها او را نجات داده‌اند.

کسی می‌‌گفت:مادرمچند‌سال قبل مرده بود، یک شب خوابش را دیدم، گفت: پسرم! هیچ‌چیزی مثل صلوات روح من را شاد نمی‌کند؛ بهترین هدیه که به من می‌‌دهی، این ذکر است. (یعنی صلوات ) 

منابع: آیت بصیرت و نردبان آسمان
 

آثار و فواید صلوات

http://up.mjjz.ir/up/o313/Pictures/salavat.gif

صلوات و درود بر آن پیامبر خدا(ص)، افزون بر این که نشانه ایمان و لازمه آن است، بلکه بر اساس آیات و روایات عامل برای جلب محبت آن حضرت و خشنودی وی و در نتیجه خشنودی و رضایت و محبت الهی است؛ چرا که هرکه می خواهد محبوب خداوند شود باید نخست محبوب پیامبر(ص) شود (آل عمران، آیه 13) و ابراز ارادت و عشق به آن حضرت(ص) بوسیله صلوات، راهی برای دست یابی به این مقصد و مقصود است.

براساس روایات آثار و فواید دنیوی و اخروی و نیز مادی و معنوی فراوانی برای صلوات است. از جمله آن فواید می توان به این نمونه ها اشاره کرد:

1.بخشش گناهان: بخشش گناهان، یکی از آثار صلوات است. امام علی بن موسی(ع) می فرماید: کسی که توان چیزی را ندارد که با آن گناهانش را بپوشاند، باید فراوان بر محمد و آل محمد صلوات بفرستد؛ زیرا صلوات، گناهان را نابود می کند. (وسایل الشیعه ، ج7، ص491) همچنین وقتی از امام صادق(ع) سؤال شد که ثواب صلوات چیست، فرمود: خارج شدن از گناه، سوگند به خدا چنان خواهد بود که گویا تازه از مادر متولد گردیده است. (وسایل الشیعه!، ج7، ص491، ابواب الذکر، باب 24، حدیث 3)

2.برآورده شدن حاجات: مرحوم کلینی به سند خود از معاویه بن عمار و از ابی عبدالله(ع) نقل می کند: کسی که صد مرتبه بگوید: «یا رب صل علی محمد و آل محمد» خداوند صد حاجت او را برآورده می سازد؛ سی حاجت وی را در دنیا و باقی آن را در آخرت. (اصول کافی، ج2، ص 164)

3. اجابت دعا: از مهم ترین آثار صلوات، به اجابت رسیدن دعاهاست. مرحوم کلینی در اصول کافی از هشام بن سالم و وی از ابی عبدالله(ع) حکایت می کند که فرمود: دعاها همواره پشت حجابها باقی می ماند، مگر اینکه بر محمد و آل محمد صلوات فرستاده شود. (همان، ص064)

چه بسیارند انسانهایی که دعا می کنند، ولی دعای آنان در پیشگاه خداوند به اجابت نمی رسد. شاید یکی از علتهایش این باشد که دعاها را با صلوات بر محمد و آل محمد، نمی آرایند. ابن کثیر عالم اهل سنت، روایتی را که ابوداود آن را صحیح می داند چنین نقل می کند: روزی رسول خدا(ص) شنید (دید) که مردی در نمازش (پس از نمازش) دعا می کند ولی نه خدا را به عظمت یاد می کند و نه بر محمد صلوات می فرستد، به او و دیگران فرمود: هنگامی که یکی از شما می خواهد نماز به پا دارد، (بعد از نماز) نخست خداوند را به عظمت و ثنا یاد کند، سپس بر نبی او صلوات بفرستد، آن گاه هرچه می خواهد دعا نماید. (الدمشقی، اسماعیل بن کثیر، تفسیرالقرآن العظیم، ج 6، ص 482)

4-زینت مجلس: یکی دیگر از فواید صلوات این است که صلوات، زینت و آرایش مجالس است، سیوطی با سندی که به عایشه منتهی می گردد، می گوید: «زینوا مجالسکم بالصلاه علی النبی(ص)». (السیوطی، جلال الدین عبدالرحمن، الدر المنثور فی تفسیر المأثور، ج 5، ص 904)

هم چنین از آثار دیگر صلوات می توان به موارد زیر اشاره کرد: صلوات بر محمد و آل محمد گناهان را از بین می برد. (بحارالانوار، ج 19، ص 84)

- صلوات در نزد خداوند همانند تسبیح و تهلیل و تکبیر است. (همان)

- هیچ عملی در روز جمعه، افضل از صلوات نیست. (همان، ص 15)

- با ذکر صلوات، انسان از گناهانش بیرون می رود. (همان، ص 55)

- ذکر صلوات، افضل از آزادی بندگان است. (همان، ص 75)

- هیچ چیز از ذکر صلوات بر محمد و آل محمد برتر نیست. (همان)

- ذکر صلوات، سپری از آتش جهنم است.(همان، ص 85)

- خداوند در برابر ذکر صلوات برای فرستنده آن، هزار حسنه می نویسند. (همان)

- فرستنده صلوات، مورد شفاعت قرار خواهد گرفت. (همان، ص 36)

- خداوند برای فرستنده صلوات، صدحاجت برآورده می سازد که هفتاد حاجت از حاجت های دنیا و سی نیاز از نیازهای آخرت است. (همان ص 95)

- فرستند ه صلوات، از همنشینان پیامبر در عالی ترین درجات بهشت است. (همان)

- صلوات، از بین برنده نفاق و دورویی است. (همان)

- فرستادن صلوات، سبب ایجاد نور در قبر می شود. (همان، ص 07)

- صلوات، وسیله تقرب به خدا است. (تفسیر نورالثقلین، ج 4، ص 303)

- صلوات بر محمد و آل محمد در بین نماز ظهر و عصر، برابر با هفتاد رکعت نماز است. (سفینه البحار، ج 1، ص 94)

- با ذکر صلوات، فراموش شده ها به یاد می آید. (همان)

- کسی که پس از نماز صبح و بعداز نماز ظهر بر محمد و آل او صلوات بفرستد، از دنیا نمی رود، مگر اینکه امام زمان(عج) را ببیند. (همان)

- فرستادن صلوات، سبب توانگری و زدودن فقر از انسان و جامعه می شود. (مجله کوثر، ش 05، ص 731).  

 
 
Salavat_small
 
http://dezsalavat.persiangig.com/salavat%201.jpg
 
 
http://majidro.persiangig.com/0001/010/salavat-fatemi-pdf.jpg
 
http://axgig.com/images/95530959599023246035.gif
 
 
یاران صلوات.jpg
 
http://alamdarebasir.ir/uploads/posts/1387725559_265909-8b3e92807d7a4debadb42e5838cb2865-org.jpg
 
 
 
افسران - خواص صلوات+ارزش صلوات
http://ahlevelaa.persiangig.com/image/1_1_allah.gif

ختم 14000 صلوات به نیت فرج آقا امام زمان (عج) و رفع گرفتاریها و برآورده شدن حاجات :

سهم هر کدام از دوستان 100 صلوات .             


برای ما هم دعا کنید.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ دی ۹۳ ، ۲۲:۲۰
حمیدرضا فاطمی---: ۱۷۵۴
سه شنبه, ۲ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰ ب.ظ

روز بصیرت و حماسه نهم دی 88

رهبر معظم انقلاب:در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی۱۳۹۰/۰۹/۲۱        :
حضور مردم و ایمان دینی دو عنصر برجسته حماسه نهم دی 88 بود
 

حماسه 9 دی - اندازه تصویر بزرگ است و با ذخیره آن در اندازه واقعی نمایش پیدا می کند. 

 

حضرت آیت الله خامنه ایرهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی، اراده خداوند متعال و ایمان به توفیق الهی را عامل اصلی هدایت قلبها و دلهای ملت ایران برای حضور در عرصه های مختلف برشمردند و خاطرنشان کردند:حضور عظیم و خروشان مردمی در  9 دی 88 ، تجلّی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاکم بر دلهای مردم بود.

 
ایشان در تبیین حقیقت حماسه نهم دی به دو عنصر "حضور گسترده مردمی" و " ایمان دینی مردم " اشاره کردند و خاطر نشان کردند:نهم دی 88، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده های الهی تبیین شود.
حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح اولین عنصر یعنی اهمیت حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف افزودند:هنر اصلی امام خمینی(ره)، وارد کردن مردم به صحنه بود و در هرجایی که مردم با شجاعت، بصیرت و عمل متناسب با ایمان خود، وارد میدان شدند تمام مشکلات، و بزرگترین موانع در مقابل اراده مردم از بین می رود.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند:در هر نقطه ای از جهان چنانچه مردم با هدف و شعار مشخص و ایمان و عمل متناسب، به عرصه بیایند هیچ عاملی قادر به مقاومت نیست و این یک نسخه کلی برای تمام ملتهاست،  که امام خمینی (ره) به آن عمل کرد و ملت ایران هم با اعتماد به امام راحل عظیم الشان، آن را بصورت عملی اثبات کرد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین در تبیین ایمان دینی مردم، به عنوان دومین عنصر اهمیت حادثه ماندگار نهم دی افزودند:آن معجزه گری که همه مردم را بسیج کرده، به صحنه می آورد و با وجود همه سختی ها آنان را در صحنه نگه می دارد، ایمان قلبی و دینی است چرا که بر اساس ایمان دینی، شما در هر شرایطی پیروز خواهید بود و شکست معنایی ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی، حماسه نهم دی را از این منظر کاملاً شبیه صدر اسلام و همچنین روزهای پیروزی انقلاب دانستند و خاطرنشان کردند:در این روز، مردم براساس وظیفه دینی خود به میدان آمدند تا نشان دهند بر خلاف تبلیغات فتنه گران، مردم ایران ضمن پایبندی به نظام جمهوری اسلامی از عزم و اراده دینی استوار برخوردارند.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری وقایع تلخ فتنه 88 افزودند:این فتنه، صرفا منحصر به حضور عده ای افراد در خیابانها نبود، بلکه ناشی از یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود، و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت، که چنین هم شد.
رهبر انقلاب اسلامی به نقش عاشورای حسینی و محرم، در تحققحماسه نهم دیهم اشاره کردند و افزودند:همانگونه که در ابتدای انقلاب، محرم به کمک این مردم آمد و امام خمینی (ره) فرمود؛ خون بر شمشیر پیروز است، در قضایای 9 دی هم، عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.ایشان بر ضرورت پاسداشت این حماسه بزرگ تأکید کردند و دو توصیه نیز به دست اندرکاران ستاد بزرگداشت نهم دی داشتند: اولاً در بزرگداشت نهم دی جنبه های شعاری غلبه پیدا نکند و ثانیاً به عمق شعارها که حرف اصلی ملت ایران بود، توجه شود.
در ابتدای این دیدار آیت الله جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به عملکرد 32 ساله این شورا در هماهنگی مراسمهای بزرگ و گسترده مردمی گفت:حماسه مردم در 9 دی 88 بسیار فراتر از پیش بینی ها بود و ضد انقلاب را به کلی مأیوس کرد.
 
مطالب مرتبط:

دست قدرت الهی راهپیمایی 9 دی را در تاریخ ماندگار کرد

در فتنه سال88 خیلی ها اشتباه کردند 

شعر : ز سمت بادیه برگرد ، چو قصد قبله نمایی

 


 

  هَلْ یَسْتَوِی الأَعْمَی وَالْبَصِیرُ أَفَلاَ تَتَفَکَّرُونَ .  قرآن کریم  - انعام آیه ۵۰
 آیا آنها که کوردلند با آنان که بصیر و آگاه هستند مساویند! پس آیا نمی اندیشند!؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ دی ۹۳ ، ۲۲:۰۰
حمیدرضا فاطمی---: ۶۰۶
سه شنبه, ۲ دی ۱۳۹۳، ۰۸:۳۹ ب.ظ

23 حدیث گهربار در مورد سعادت و خوشبختی

23 حدیث گوهربار مرتبط با سعادت و خوشبختی همراه با متن عربی و ترجمه فارسی

http://elmobasirat.ir/Content/UserFiles/Images/%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%AB%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%B4%D8%A8%D8%AE%D8%AA%DB%8C-1.jpg 

حدیث (1) رسول اکرم صلى الله علیه و آله:
اَلصَّدَقَةُ عَلى  وَجه ِها وَ اصطِناعُ المَعروفِ وَ بِرُّ الوالِدَینِ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ تُحَوِّلُ الشِّقاءَ سَعادَةً وَ تَزیدُ فِى العُمرِ وَ تَقى مَصارِعَ السُّوءِ؛
صدقه بجا، نیکوکارى، نیکى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوشبختى تبدیل و عمر را زیاد و از پیشامدهاى بد جلوگیرى مى کند.
نهج الفصاحه ص549 ، ح 1869

حدیث (2) رسول اکرم صلى الله علیه و آله:
لا یَزالُ النّاسُ بِخَیرٍ ما اَمـَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنـکَرِ وَ تَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَ التَّقوى فَاِذا لَم یَفعَلوا ذلِکَ نُزِعَت مِنهُمُ البَرَکاتُ وَ سُلِّطَ بَعضُهُم عَلى بَعضٍ وَ لَم یَکُن لَهُم ناصِرٌ فِى الرضِ وَ لا فِى السَّماءِ؛
تا زمانى که مردم، امر به معروف و نهى از منکر نمایند و در کارهاى نیک و تقوا به یارى یکدیگر بشتابند، در خیر و سعادت خواهند بود، اما اگر چنین نکنند، برکت ها از آنان گرفته شود و گروهى بر گروه دیگر سلطه پیدا کنند. نه در زمین یاورى دارند و نه در آسمان.
مجموعه ورام ج2 ، ص126 - تهذیب الاحکام، ج 6، ص 181

حدیث (3) امام صادق علیه السلام:
لا تَدَع زیارَةَ الحُسَینِ بنِ عَلىّ علیه السلام و مُر اَصحابَکَ بِذالِکَ، یَمُدُّ اللّه  فى عُمرِکَ و یَزیدُ اللّه  فى رِزقِکَ و یُحییکَ اللّه سَعیدا و لا تَموتُ اِلاّ سَعیدا و یَکتُبکَ سَعیدا؛
 زیارت امام حسین علیه السلام را رها نکن و دوستان خود را هم به آن سفارش کن، که در این صورت، خداوند عمرت را طولانى و روزى ات را زیاد مى کند و زندگى ات را همراه با سعادت مى کند و جز سعادتمند نمى میرى و نام تو را در شمار سعادتمندان، ثبت مى کند.
بحار الانوار (ط-بیروت)ج98 ،ص47

 حدیث (4) امام صادق علیه ‏السلام:
لایَنبَغى لِمَن لَم یَکُن عالِما أَن یُعَدَّ سَعیدا؛
کسى که بهره اى از دانش ندارد معنا ندارد که دیگران او را سعادتمند بدانند.
تحف العقول ص364

حدیث (5) حضرت زهرا سلام الله علیها:
 اِنَّ السَّعیدَ، کُلَّ السَّعیدِ، حَقَّ السَّعیدِ مَن أحَبَّ عَلّیاً فی حَیاتِه وَ بَعدَ مَوتِه؛
همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.
    امالی(صدوق) ص182

حدیث (6) امام صادق علیه ‏السلام:
إِنَّ الْمُنافِقَ لا یَرغَبُ فِیما قَد سَعِدَ بِهِ الْمُؤْمِنونَ وَ السَّعیدُ یَتَّعِظُ بِمَوعِظَةِ التَّقْوى وَ إنْ کانَ یُرادُ بِالْمَوعِظَةِ غَیْرُهُ؛
منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏ شوند، میلى ندارد، و خوشبخت سفارش به تقوا را مى‏ پذیرد هر چَند مخاطب موعظه، کس دیگرى باشد.
مجموعه ی ورام ج2 ،ص146 - الکافى(ط-الاسلامیه) ج8 ، ص151، ح 132

حدیث (7) پیامبر صلى ا‏لله‏ علیه ‏و ‏آله:
مِن سَعادَةِ ابنِ آدَمَ اسْتِخارَةُ اللّه‏ِ و رِضاهُ بِما قَضَى اللّه‏ُ و مِن شِقْوَةِ ابن آدَمَ تَرکُهُ اسْتِخارَةَ اللّه‏ِ و سَخَطُهُ بِما قَضَى اللّه‏ُ ؛
از خوشبختى انسان درخواست خیر از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان است که از خدا درخواست خیر نکند و به خواست او ناخشنود باشد.
تحف العقول ص 55

حدیث (8) پیامبر صلى ا‏لله‏ علیه ‏و ‏آله:
أربَعٌ مِنَ السَّعادَةِ و أربَعٌ مِنَ الشِّقاوَةِ، فَالأربَعُ الَّتى مِنَ السَّعادَةِ: الْمَرأَةُ الصّالِحَةُ و َالْمَسکَنُ الْواسِعُ و َالْجارُ الصّالِحُ وَ الْمَرکَبُ الْبَهىُّ وَ الأْربَعُ الَّتى مِنَ الشَّقاوَةِ:اَلْجارُ السُّوءُ و َالْمَرأةُ السُّوءُ و َالْمَسکَنُ الضَّیِّقُ و َالْمَرکَبُ السُّوءُ؛
چهار چیز از خوشبختى و چهار چیز از بدبختى است: چهار چیز خوشبختى: همسر خوب، خانه بزرگ، همسایه خوب و سوارى نیکو است و چهار چیز بدبختى: همسایه بد، همسر بد، خانه کوچک و سوارى بد است.

مکارم الأخلاق ص 126

حدیث (9) پیامبر صلى ا‏لله‏ علیه ‏و ‏آله:
 إذَا اسْتُحِقَّتْ وَلایَةُ اللّه‏ِ و َالسَّعادَةُ جاءَ الأْجَلُ بَینَ الْعَینَینِ و ذَهَبَ الأْمَلُ وَراءَ الظَّهرِ و إذَا اسْتُحِقَّتْ وَلایَةُ الشَّیطانِ و َالشَّقاوَةُ جاءَ الأْمَلُ بَینَ الْعَینَینِ و ذَهَبَ الأْجَلُ وَراءَ الظَّهرِ؛
هرگاه کسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏ آید و آرزو پشت سرش مى ‏رود و هرگاه مستحق دوستى شیطان و بدبختى باشد، آرزو پیش چشم او ، و مرگ پشت سرش قرار مى ‏گیرد.
کافی(ط-الاسلامیه) ج 3، ص 258، ح 27

 حدیث (10) پیامبر صلى ا‏لله‏ علیه ‏و ‏آله:
 اَلْعِلمُ إمامُ الْعَمَلِ وَ الْعَمَلُ تابِعُهُ یُلهَمُ بِهِ السُّعَداءُ وَ یُحْرَمُهُ الأْشقیاءُ؛
دانش پیشواى عمل و عمل پیرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى ‏شود و بدبختان از آن محرومند.
امالى(طوسى) ص 488، ح 38

حدیث (11) پیامبر صلى ا‏لله‏ علیه ‏و ‏آله:
 أشقَى النّاسِ الْمُلوکُ... وَ أسعَدُ النّاسِ مَن خالَطَ کِرامَ النّاسِ؛
بدبخت‏ترین مردم پادشاهانند.... و خوشبخت ‏ترین مردم کسى است که با مردم بزرگوار معاشرت کند.
من لا یحضر الفقیه ج4 ،ص395 - امالى(صدوق) ص 21

 حدیث (12) پیامبر صلى ا‏لله‏ علیه ‏و ‏آله:
 اَلسَّعیدُ مَنِ اخْتارَ باقِیَةً یَدومُ نَعیمُها على فانیَةٍ لا یَنفَدُ عَذابُها وَ قَدَّمَ لِما یَقدِمُ عَلَیهِ مِمّا هُوَ فى یَدَیهِ قَبلَ أن یُخَلِّفَهُ لِمَن یَسعَدُ بِإنفاقِهِ وَ قَد شَقىَ هُوَ بِجَمعِهِ؛
خوشبخت کسى است که سراى باقى را که نعمتش پایدار است بر سراى فانى که عذابش بى ‏پایان است برگزیند و از آنچه در اختیار دارد براى سرایى که به آنجا مى ‏رود پیش فرستد قبل از آن‏که آنها را براى کسى بگذارد که او با انفاق آن خوشبخت مى ‏شود ولى خودش با گردآورى آن (دارایى‏ها) بدبخت شده است.                اعلام الدّین فی صفات المومنین ص 345

حدیث (13) پیامبر صلى ا‏لله‏ علیه ‏و ‏آله:
بى اُنذِرتُم وَ بِعَلىِّ بنِ أبى طالِبِ اهْتَدَیتُم... وَ بِالْحَسَنِ اُعْطیتُمُ الإْحسانُ وَ بِالْحُسَینِ تَسعَدونَ وَ بِهِ تَشقونَ ألا وَ إنَّ الْحُسَینَ بابٌ مِن أبوابِ الْجَنَّةِ مَن عاداهُ حَرَّمَ اللّه‏ُ عَلَیهِ ریحَ الْجَنَّةِ؛
به وسیله من هشدار داده شدید و به وسیله على علیه ‏السلام هدایت مى ‏یابید و به وسیله حسن احسان مى‏ شوید و به وسیله حسین خوشبخت مى ‏گردید و بدون او بدبخت. بدانید که حسین درى از درهاى بهشت است، هر کس با او دشمنى کند، خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى‏کند.
البرهان فی تفسیر القرآن ، ج3 ، ص232

 حدیث (14) قال الله تعالی:
 إنّى قَد قَضَیتُ لِکُلِّ قَومٍ هادیا أهدى بِهِ السُّعَداءَ وَ یَکونُ حُجَّةً عَلَى الأشْقیاءِ؛
 من براى هر قومى راهنمایى قرار دادم، که خوشبختان را به وسیله آن هدایت مى‏کنم و حجتى براى بدبختان است.
علل الشرایع ،ج1 ،ص196 {شبیه این حدیث در الکافى(ط-الاسلامیه) ، ج 8 ، ص 285، ح 430 {

 حدیث (15) پیامبر صلى‏ الله ‏علیه‏ و‏ آله:
اَلدُّنیا دارُ بَلاءٍ وَ مَنزِلُ بُلغَةٍ وَ عَناءٍ قَد نَزَعَتْ عَنها نُفُوسُ السُّعَداءِ وَ انتَزَعَت بالْکُرهِ مِن أیدِى الأْشْقیاءِ فَأَسعَدُ النّاسِ بِها أرغَبُهُم عَنها و أشقاهُم بِها أرغَبُهُم فیها؛
دنیا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل کنده ‏اند و از دست بدبختان به زور گرفته مى‏ شود پس خوشبخت ‏ترین مردم، بى‏ میل‏ترین آنان به دنیا و بدبخت ‏ترین مردم، مایل‏ ترین آنان به دنیاست.
اعلام الدّین فی صفات المومنین ص 342 - بحار الانوار (ط-بیروت) ج74 ، ص185

حدیث (16) پیامبر صلى‏ الله ‏علیه‏ و‏ آله:
مَن ضَمِنَ وَصیَّةَ الْمَیِّتِ مِن أمرِ الْحَجِّ فَلا یَعجُزَنَّ فیها فَإنَّ عُقُوبَتَها شَدیدَةٌ وَ نَدامَتَها طَویلَةٌ، لا یَعجُزُ عَن وَصیَّةِ الْمَیِّتِ إلاّ شَقىٌّ وَ لا یَقومُ بِها إلاّ سَعیدٌ؛
هر کس وصیت میت را در کار حج بر عهده بگیرد، نباید در آن کوتاهى کند، زیرا عقوبت آن سخت و پشیمانى‏ اش طولانى است. از وصیت میت جز بدبخت کوتاهى نکند و به آن جز خوشبخت عمل ننماید.
جامع الأخبار(شعیری) ص 159 - مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج14 ، ص116

حدیث (17) امام على علیه ‏السلام:
مَن أجهَدَ نَفسَهُ فى إصلاحِها سَعِدَ، مَن أهمَلَ نَفسَهُ فى لَذّاتِها شَقِىَ وَ بَعُدَ؛
هر کس براى اصلاح خود، خویشتن را به زحمت بیندازد، خوشبخت مى‏ شود هر کس خود را در لذت‏ها رها کند، بدبخت مى‏ گردد و بى ‏بهره مى‏ ماند.
شرح آقا جمال الدین خوانساری بر غرر الحکم و دررالکلم ج5 ، ص258 ، ح 8246 و ح 8247

حدیث (18) امام على علیه ‏السلام:
 لا یَسعَدُ امْرُؤٌ إلاّ بِطاعَةِ اللّه‏ِ سُبحانَهُ وَ لا یَشقَى امْرُؤٌ إلاّ بِمَعصیَةِ اللّه‏ِ؛
هیچ کس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصیت خدا بدبخت نمى‏گردد.
تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص183 ح 3469

 حدیث (19) امام على علیه ‏السلام:
إنَّ حَقیقَةَ السَّعادَةِ أن یُختَمَ لِلْمَرءِ عَمَلُهُ بِالسَّعادَةِ و إنَّ حَقیقَةَ الشَّقاءِ أن یُختَمَ لِلْمَرءِ عَمَلُهُ بِالشَّقاءِ؛
براستى که حقیقت خوشبختى آن است که پایان کار انسان خوشبختى باشد و حقیقت بدبختى آن است که کار انسان به بدبختى خاتمه یابد.             معانى الأخبار ص 345

حدیث (20) امام على علیه ‏السلام:
اَلتَّوفیقُ مِنَ السَّعادَةِ وَ الْخِذلانُ مِنَ الشَّقاوَةِ؛
توفیق [انجام کار نیک] از خوشبختى و بى توفیقى از بدبختى است.
بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 75، ص 12، ح 70

حدیث (21) امام على علیه ‏السلام:
لا یَسعَدُ أحَدٌ إلاّ بِإقامَةِ حُدودِ اللّه‏ِ وَ لا یَشقى أحَدٌ إلاّ بِإِضاعَتِها؛
هیچ کس جز با اجراى حدود و احکام خدا خوشبخت نمى ‏شود و جز با ضایع کردن آن بدبخت نمى‏ گردد.
تصنیف غررالحکم و درر الکلم ص167 ، ح3294

حدیث (22) امام علی علیه السلام
إنَّ أسعَدَ الناسِ فی الدنیا مَن عَدَلَ عَمّا یَعرِفُ ضُرَّهُ، وإنَّ أشقاهُم مَنِ اتَّبَعَ هَواهُ؛
خوشبخت ترین مردم در دنیا، کسى است که از آنچه مى داند برایش زیان آور است دورى کند و بدبخت ترین آنان کسى است، که از هواى نفس خود پیروى کند.
 وقعه صفین(نصر بن مزاحم) ص108

حدیث (23) امام صادق علیه السلام:
ما مِن إنسانٍ یَطعَنٌ فی عَینِ مُومِنٍ إلّا مات بِشَرّ میتَةٍ و کانَ قمِناً أن لا یَرجِعَ إلَی خَیرٍ.
هر که پیش روی مومنی به او طعنه زند مرگ بدی در انتظار او بوده و سزاوار است روی خیر و سعادت را نبیند.

 http://icons.iconarchive.com/icons/benjigarner/softdimension/256/MS-Word-2-icon.png  23 حدیث گهربار در مورد سعادت و خوشبختی دریافت فایل word

 منبع : aviny.com


 

 باز سعادت

پرنده افسانه ای ایران همای سعادت

http://koraim.persiangig.com/image/f.JPG



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ دی ۹۳ ، ۲۰:۳۹
حمیدرضا فاطمی---: ۶۶۸

آیت الله علم الهدی

 کسانیکه در جریان انحراف قرار گرفته‌اند با وجود سابقه درخشانشان اگر از نیمه راه برنگردند دیگر قابل برگشت نیستند.

خبرگزاری فارس: «فرزند فتنه» مفتون و بی‌تقصیر نیست/هوشیارسازی وظیفه نخبگان حزب‌اللهی است

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش بزرگ جبهه پایداری که عصر امروز در سالن سیدالشهدا تهران برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم به عنوان یک طلبه پیرمرد در محضر شما دلدادگان اهل بیت و شیفتگانی که مقام عشق و جان‌دادن در راه خدا و اهل بیت را در معرض امتحان قرار داده‌اید و در پای ولایت رشیدانه پایمردی کرده‌اید، بتوانم خدمتگزار باشم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به معنای کلمه فتنه ادامه داد: کلمه فتنه یک واژه عربی است و فتنه عبارت است از این که شما طلا را داخل آتش کنید تا صفا  و بی‌غشی آن با رفتن درون آتش شفاف شود. از این رو این اصطلاح در ارتباط با جریانات آزمایشی، اجتماعی و سیاسی در فرهنگ اسلام جعل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این لغت برای این منظور استخدام شده که پیچیدگی‌های سیاسی و اجتماعی که به وسیله جریان‌های گوناگون در عرصه حیات جمعی به وجود می‌آید کاربرد داشته باشد و یک آتش گداخته‌ای است که طلای فکر و دل انسان‌ها را گداخته کرده و مورد آزمایش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه طلای صاف هیچگاه فاسد نمی‌شود و ماهیت آن تغییر نخواهد کرد، افزود: در سوره بقره ذات مقدس پروردگار فتنه را از کشتار بدتر دانسته است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: علامه طباطبائی در تفسیر المیزان درباره علت اینکه فتنه از کشتار بالاتر است عبارت جالبی دارد و می‌گوید در کشته شدن زندگی دنیا قطع می‌شود ولی در فتنه دو زندگی دنیا و آخرت از بین می‌رود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه کسانی که به عنوان طلای ناپاک از مسیر دین بازگشته و ارتدادشان ثابت شود اصحاب آتش هستند، گفت: آنها هر امتیازی هم که در دنیا داشته باشند همه از بین می رود و نابود می‌شود.

وی دسته دوم را مجاهدان فی‌سبیل‌الله دانست و افزود: این دسته از افراد به رحمت خدا امید دارند و مورد غفران الهی قرار می‌گیرند.

** پایداری در برابر فتنه و انحراف عمر 50 ساله دارد

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به عنوان همایش امروز یادآور شد: پایداری در برابر فتنه و انحراف صرفا به سی و چهار سال بعد از پیروزی انقلاب محدود نمی‌شود، بلکه عمر 50 ساله دارد.

عضو مجلس خبرگان بر همین اساس افزود: از زمانی‌که حضرت امام نهضت را آغاز کردند جریان فتنه و انحراف به سراغ انقلاب آمد.

وی منافقین را یک جریان انحرافی در دل انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: آنچه که مهم است اینکه ما باید رابطه فتنه و انحراف را بشناسیم؛ فتنه عبارت از آتشی است که در درون جامعه روشن می‌شود و کجروی‌هایی که از این آتش به وجود می‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ریزش‌هایی که در انقلاب و اسلام رخ می‌دهد انحراف در ریزش‌ها و شراره‌های آتش فتنه است گفت: باید در دل هر فتنه ابتدا سراغ انحراف رفت.

وی با تاکید بر اینکه اگر رابطه انحراف و فتنه برای ما روشن شود تا اندازه‌ای مسیر مشخص خواهد شد، گفت: به دنبال هر فتنه‌‌ای که می‌خواهد به وجود آید انحراف قرار دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی بر همین اساس به فرمایش حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه باید حق و باطل را شناخت و نباید حق و باطل را با اشخاص تشخیص داد گفت: در جریان فتنه و انحرافی که پیش آمده گاهی چنان دانه درشت‌ها را هدف قرار داده که حتی دو مرجع تقلید نیز در عرصه 34 سال انقلاب ریزش و سقوط داشتند.

وی بر همین اساس به آقای منتظری اشاره کرد که در اوج قائم‌مقامی رهبری به خاطر فتنه سقوط و ریزش داشت و گفت: در فتنه و انحراف یک هدف مشترک وجود دارد و آن اینکه تجلی‌گاه مقام ولایت و رهبری را از حوزه قدرت بیرون کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب می‌خواستند روحانیت را کنار بگذارند اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب نیز هدف مشترک انحرافایون خارج کردن دین از عرصه قدرت و تجلی‌گاه ولایت و رهبری بوده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر بنا باشد دین و ولایت حاکم نشوند،کسی نمی‌تواند جلودار کسانی باشد که به قدرت می‌رسند، گفت: حتی کسانیکه قبلاً در فتنه و جریان انحراف نبودند وقتی در عرصه قدرت وارد می‌شدند با فتنه و انحراف همدستی می‌کردند و دین، ولایت و رهبری را چالش سر راه خود می‌دانستند.

**‌اگر فتنه شود در جامعه زاد و ولد می‌کند

وی اضافه کرد: وقتی فتنه به وجود می‌آید از بین نمی‌رود؛ اگر هم سرکوب شود در درون جامعه زاد و ولد می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در جریان اصلاحات آقای خاتمی و موسوی با یکدیگر قرار گذاشتند هر کدام آمدند دیگری وارد نشود افزود: خاتمی کاندیدا شد؛ موسوی در مصاحبه‌ای شرایط برای ریاست جمهوری و خصوصیات آن را مطرح کرد که خبرنگار به وی گفت این اقدامات برای رئیس جمهور نیست بلکه مربوط به قدرت اول یعنی رهبری است.

وی اضافه کرد: موسوی در پاسخ به این خبرنگار گفته بود؛ «خیلی ساده است اگر رئیس جمهور درستی بیاید مردم را به خیابان‌ها ریخته تا رهبری را متقاعد کند»

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: این در حالی‌ است که موسوی تنها اصل 110 را می‌دانست و اصل 57 را فراموش کرده که قوای سه گانه تحت لوای رهبری ادامه می‌شود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: دستور کار جریان‌های خارج و داخل کشور پس از فتنه 88 جنگ با رهبری بود و در ظاهر موضوع تقلب در انتخابات را مطرح می‌کردند چراکه اگر موضوع این بود باید آنها با رئیس‌جمهور منتخب درگیر می‌شدند اما با رهبری دشمنی کردند. از این رو فتنه و انحراف یکی هستند.

وی تصریح کرد: وقتی یک مرجع تقلید ریزش می‌کنند، ریزش مامور و نخست‌وزیر امام و کارگذار نظام در خدمت امام چیز بعیدی نیست؛ با هیچ مدرک و معیاری نمی‌توان افراد را ملاک حق و باطل قرار داد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه هر فرد و جریانی اگر در مقابل مقام ولایت قرار گیرد یا جریان انحرافی و یا عامل فتنه است افزود: از خط رهبری یک سانتی‌متر زاویه گرفتن باطل است.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه ما در انتخابات سال 92 با فتنه؛ ‌چه بسا از نوع  88 نباشد روبرو هستیم گفت: هوشیاری مردم در فتنه 88 و وابستگی آنان به ولایت به گونه‌ای است که هرکس شعارهای فتنه‌گران و انحرافی‌ها را بدهد مردم او را طرد خواهند کرد.

وی گفت: فتنه جدید  دو عنوان را علم می‌کند؛ اول نام امام (ره) و دوم امام زمان (عج). و یک عده با علم کردن نام  امام (ره) و عده‌ای هم با شعار امام زمان می‌خواهند رهبری را از ابهت بیاندازند.

** ابعاد فتنه جدید

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه عناصری در انتخابات وارد خواهد شد که سبقه و رنگ خط امام در آنها پررنگ خواهد بود،‌ اظهار داشت:باید کسانی را که به طور حقیقی دل در گرو امام دارند نسبت به این مسئله توجیه کرد چرا که عناصری در انتخابات وارد می‌شوند که به هیچ وجه نمی‌توان جریان پشت پرده آنان را برای مردم توجیه کرد و این امر یک فتنه جدید است.

آیت الله علم‌الهدی انتخابات را دروازه مردم‌سالاری و حصن حصین انقلاب اسلامی دانست و افزود: در جامعه ولایی کسی نمی‌تواند زیر پوشش رهبری مردم را بچاپد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید مراقب بود که چه کسانی از دروازه انتخابات وارد عرصه می‌شوند تصریح کرد: هر عنصر وابسته به دشمنی می‌تواند از این دروازه وارد شود و دشمن آنقدر آگاه است که این عنصر وابسته را از بیرون وارد نکند بلکه از عناصر دروین سربازگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه مهم است پاسداری از دروازه انتخابات با عنصر بصیرت است افزود: وظیفه نخبگان انقلابی این است که از همین حالا به بیدارسازی مردم در قبال جریان فتنه و انحراف بپردازند چرا که در انتخابات 92 افرادی با سبقه امام و شعار امام زمان به میدان می‌آیند که نمی توان مردم را درباره این گروه توجیه کرد لذا باید مراقب باشیم که درگیر فتنه دیگری نشویم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه نباید فکر کنیم که در انتخابات آینده کسانی دوباره شعار مرگ بر رهبری می‌دهند و ما آنها را از میدان به در خواهیم کرد یادآور شد: باید مراقب باشیم که بلای فتنه 88 سرمان نیاید که رهبر معظم انقلاب برای کنترل آن فتنه از خودشان هزینه کردند هرچند فتنه 88 ما را بیدار کرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما باید درباره کاندیداهایی که ممکن است زمینه‌ای در آنها وجود داشته باشد که به استخدام فتنه درآیند افشاگری کنیم گفت:عناصر فتنه همواره قدرت طلب بودند و گرایش قدرت‌طلبی در هر فردی که به وجود بیاید فتنه به او دست اندازی می‌کند و به استخدام فتنه درمی‌آید همان‌طور که برخی افراد در سال 88 عاملیت فتنه شدند.

وی با بیان اینکه ممکن است کسانی امروز فتنه‌گر نباشند اما مانند فتنه‌گران سال 88 بعدا وارد جریان فتنه شوند افزود: درست است کهفتنه 88 را آمریکا و انگیس طراحی کردند و عوامل اجرایی آن ضدانقلاب داخلی و خارجی بودند اما قدرت طلب‌ها فکر می‌کردند که با تکیه بر عناصر فتنه می‌توانند به قدرت برسند لذا بستر فتنه شدند.

** نمی‌توان کسانی را که دشمن امام حسین را خداجو خواندند مفتون دانست

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: بنده به کسانی که می‌خواستند سران فتنه را تبرئه کنند گفتم شما چه کسی را می خواهید تبرئه کنید؛ آیا می‌خواهید کسی را که 17 بیانیه داده و شعار نه غزه نه لبنان و جمهوری ایرانی را تایید کرده وکسانی را که پرچم امام حسین (ع) را به آتش کشانده‌اند مردم خداجو خوانده تبرئه کنید؟

امام جمعه مشهد گفت: آیا می‌توانیم بگوییم که این افراد مفتون و گول خورده بوده‌اند؟ اینطور نیست آنها مسیر فتنه شدند و فرصت طلبی این افراد آنها را در دست اندازی انداخت که فتنه آنها را گرفت. ودر واقع بچه فتنه شدند. از این رو بچه و فرزند فتنه را نمی‌توان مفتون و بی‌تقصیر دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه از بستر فتنه و انحراف هیچ کس به مسیر اسلام و انقلاب باز نگشته است به سرنوشت نهضت آزادی اشاره کرد و گفت: مگر بنی‌صدر برگشت؟ لذاکسانیکه در جریان انحراف قرار گرفته‌اند با وجود سابقه درخشانشان اگر از نیمه راه برنگردند دیگر قابل برگشت نیستند.

** هوشیارسازی و بیدارسازی مردم را از وظایف نخبگان حزب‌اللهی

آیت‌الله علم‌الهدی هوشیارسازی و بیدارسازی مردم را از وظایف نخبگان حزب‌اللهی برشمرد و تصریح کرد: قبل از اینکه افرادی بخواهند با صبغه امام زیر پرچم امام قرار بگیرند که دیگر قابل توجیه نباشد باید رنگشان را بی‌رنگ کرد.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به انتخابات آینده تاکید کرد: باید چهره‌های عزیز را به میدان آورد از این رو امیدواریم این نهاد مقدس اجتماعی موفق و قاطع عمل کند.

وی مجاهده در این مسیر و بیدارگری را بسیار سنگین‌تر از رویارویی با دشمن دانست و یادآور شد: رزمندگان ما هشت سال دفاع مقدس کردند و با تقدیم جان خود دشمن را شکست دادند از این رو آنها مسیر شهادت را رفته و به اوج رسیدند و جهاد در تاویل نصیب ما شد.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان تاکید کرد:هوشیارسازی مردم و به مخاطره انداختن جریان زندگی بسیار سنگین‌تر از جهاد تنزیل است.

 


علما و بزرگان ، افراد و اشخاص،،
,,,,

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ دی ۹۳ ، ۲۰:۲۶
حمیدرضا فاطمی---: ۵۷۸
آیت الله العظمی نوری همدانی:
حماسه 9 دی، سیلی محکم مردم به فتنه گران و اربابان آنها بود !

آیت الله العظمی نوری همدانی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، حماسه نهم دی ماه سال 88 را سیلی محکم ملت به جریان فتنه و اربابان آنها دانست و از حضور باشکوه و پرشور مردم در راهپیمایی تاریخی این روز تجلیل کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار مدیران و آموزشیاران نهضت سوادآموزی استان قم، با اشاره به فتنه سال گذشته در کشور، بصیرت و هوشیاری فوق العاده ملت ایران را تحسین کرد.

وی با تجلیل از حماسه مردم در 9 دی سال گذشته، تصریح کرد: ملت ایران در پی حوادث بعد از انتخابات و هتک حرمت عاشورای حسینی، به خیابان ها ریخته و با حضور حماسی و خروشان خود فتنه گران را به عقب راندند.

این مرجع تقلید افزود: حماسه مردم در 9 دی، سیلی محکمی به فتنه گران و اربابان آنها بود و در 22 بهمن نیز مردم حرکت خود را تکمیل کردند و وفاداری خود را به نظام اسلامی و مقام معظم رهبری نشان دادند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون همواره فتنه و فتنه گران وجود داشته اند، ادامه داد: برای مقابله با جریانات فتنه مهم ترین شرط و مساله داشتن بصیرت و قدرت تشخیص حق از باطل است.

حضرت آیت الله نوری همدانی، با بیان اینکه در برابر فتنه چیزی جز بصیرت کارایی ندارد، تصریح کرد: بحمدلله ملت هوشیار ایران در عرصه های مختلف بصیرت و آگاهی همه جانبه خود را نشان داده اند و رسالت خود را به خوبی ایفا کرده اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه هر انقلابی پالایش ها و رویش هایی دارد، تاکید کرد: انقلاب اسلامی نیز تاکنون پالایش هایی داشته است و با این پالایش ها افراد نالایق از کاروان انقلاب کنار گذاشته و پالایش شده اند.

این مرجع تقلید با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تاکید کرد: ایشان بر ضرورت حفظ و ارتقای بصیرت تاکید کرده اند و این مساله نکته ای بسیار اساسی و مهم است که باید به آن توجه کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، تاکید کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان و بدخواهان با ترفندها و توطئه های مختلف سعی کرده اند به دین و انقلاب ضربه بزنند و نباید تصور کرد که فتنه ها تمام می شود. 
منبع -خبرگزاری رسا    ۶/۱۰/۸۹

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ دی ۹۳ ، ۲۱:۰۶
حمیدرضا فاطمی---: ۵۱۳