اشعار فاطمی (جدید)

سلام من به تو یا صاحب الزمان مهدی(عج) - فدای آن گل زیبای مه نشان مهدی(عج)

اشعار فاطمی (جدید)

سلام من به تو یا صاحب الزمان مهدی(عج) - فدای آن گل زیبای مه نشان مهدی(عج)

اشعار فاطمی (جدید)

بسم الله الرحمن الرحیم
==============
گرخسته گشته ای زغم و رنج عالمی
شعـری بخـوان ز دفتـر اشعـارفاطمی
==============
شعر دارای حقوق و مالکیت معنوی است که صرفاً تعلق به شاعر آن دارد .
لطفاً هنگام کپی کردن اشعار ، حتماً نام شاعر یا آدرس وبلاگ را قید نمایید . با تشکر
حمیدرضا فاطمی

وبلاگ "اشعار فاطمی" در بلاگفا
fatemi84.blogfa.com

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۶ بهمن ۹۸، ۱۷:۱۰ - بنده
    تشکر

اشعار فاطمی

کانال اشعار فاطمی در سروش

کانال اشعار فاطمی در ایتا

کانال اشعار فاطمی در سروش کانال اشعار فاطمی در ایتا

https://bayanbox.ir/view/6943440176313762094/%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%AC2.jpg

گناهان ما موجب تأخیر در ظهور حضرت مهدی (عج) خواهد شد...

حرف من هم دقیقا همین است. ما نباید کاری کنیم که آن حضرت ناراحت بشوند و موجب تأخیر در ظهورش باشیم.

هر قدم خیر و مثبتی که برداریم حضرت مهدی از ما راضی و خشنود می شوند مثل قدم هایی که شما برداشتید.
و هر قدم بد و ناصوابی که برداریم از آن حضرت فاصله می گیریم و ناراحتش می کنیم.

یک مسئله ای باعث شد که من دو بیت شعر بگویم و برای بیش از 200 نفر پیامک بزنیم از دوست و آشنا و همکار گرفته تا فامیل و بستگان نزدیک خودم و دیگران چه ماهواره داشته باشند یا نداشته باشند. من برای فرهنگ سازی فرستادم.

ضمنا از دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی استفتاء کردم.  سه تا پیامک در جوابم آمد که اگر مجالی شد برایتان می نویسم.

مطالعات اینترنتی و نظر اساتید فن را هم که خواندم دیدم دشمن این بار با سلاح ماهواره به ما حمله کرده .

دشمنان با استفاده از ماهواره چندین هدف خودشان را در کشور به پیش می برند:

۱- یکی گسترش فساد و بی بند و باری و لامذهبی در بین خانواده های مسلمان.
۲- دوم فروش بی رویه و سودهای کلان از فروش تجهیزات ماهواره ای
۳- سوم بی اعتماد کردن مردم به حکومت اسلامی و بدبین کردن آنان به مسئولین کشور
۴- چهارم ایجاد شک و شبهه در اذهان مردم نسبت به مبانی دینی و قران و اهل بیت و مفاهیم و ارزش های اسلامی
۵- پنجم ایجاد چالش سیاسی و اجتماعی بین مردم و دولت

۶- ششم انتشار اخبار داخل و بیداری اسلامی و فلسطین و دنیا به طریق منفی و دلخواه خودشان و بی اعتماد کردن مردم  به خبرهای صدا و سیما و نشریات داخلی

۷- هفتم  پیشبرد اهداف خائنان خودشان و دخالت در انتخابات آینده ریاست جمهوری !

و چندین هدف دیگر که مجال بیان نیست...
--------------------------------------------------------------

شما هم به خاطر امام زمان با من همراه  باشید و تا جایی که وسعتان می رسد به اطرافیان بگویید تا جمع کنند ، لااقل از بدی های آن بگویید.

ممکن است بعضی از دوستان بگویند که ماهواره همه اش بد نیست و خوبی هایی هم دارد.

جواب این است که بله خوبی هایی هم دارد اما بدیها و فساد و فحشاء و اخبار دروغش و ... از خوبیهایش خیلی بشتر است!

و حکم آن را شاید بشود با حکم قمار و شراب در قرآن مقایسه کرد:

 یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَیْسِرُ وَالْأَنصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ ﴿المائدة: ٩٠﴾  

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! شراب و قمار و بتها و ازلام [= نوعی بخت‌آزمایی]، پلید و از عمل شیطان است، از آنها دوری کنید تا رستگار شوید! (۵: ۹۰)

--------------------------------------------

 یَسْأَلُونَکَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَیْسِرِ قُلْ فِیهِمَا إِثْمٌ کَبِیرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُمَا أَکْبَرُ مِن نَّفْعِهِمَا وَیَسْأَلُونَکَ مَاذَا یُنفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمُ الْآیَاتِ لَعَلَّکُمْ تَتَفَکَّرُونَ ﴿البقرة: ٢١٩﴾  
در باره شراب و قمار از تو سؤال می‌کنند، بگو: «در آنها گناه و زیان بزرگی است؛ و منافعی (از نظر مادی) برای مردم در بردارد؛ (ولی) گناه آنها از نفعشان بیشتر است. و از تو می‌پرسند چه چیز انفاق کنند؟ بگو: از مازاد نیازمندی خود.» اینچنین خداوند آیات را برای شما روشن می‌سازد، شاید اندیشه کنید! (۲: ۲۱۹)
-
نظر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در خصوص ماهواره

آنتن‌هاى ماهواره‏اى :


س 1213: آیا خرید و نگهدارى و استفاده از دستگاه گیرنده برنامه‏هاى تلویزیونى از ماهواره جایز است؟ و اگر دستگاه گیرنده مجانى به دست انسان برسد چه حکمى دارد؟
ج: دستگاه آنتن ماهواره‏اى از این جهت که صرفاً وسیله‏اى براى دریافت برنامه‏هاى تلویزیونى است که هم برنامه‏هاى حلال دارد و هم برنامه‏هاى حرام، حکم آلات مشترک را دارد. لذا خرید و فروش و نگهدارى آن براى استفاده در امور حرام، حرام است و براى استفاده‏هاى حلال جایز است. ولى چون این وسیله براى کسى که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامه‏هاى حرام را کاملاً فراهم مى‏کند و گاهى نگهدارى آن مفاسد دیگرى را نیز در بر دارد، خرید و نگهدارى آن جایز نیست مگر براى کسى که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمى‏کند و بر تهیه و نگهدارى آن در خانه‏اش مفسده‏اى هم مترتّب نمى‏شود. لکن اگر قانونى در این مورد وجود داشته باشد باید مراعات گردد.

س 1214: آیا خرید و فروش دستگاه دریافت‏کننده کانالهاى ماهواره‏اى براى گرفتن کانالهاى ماهواره‏اى جمهورى اسلامى براى کسى که در خارج از جمهورى اسلامى زندگى مى‏کند، جایز است؟
ج: دستگاه مذکور هرچند از آلات مشترکى است که قابلیت استفاده حلال را دارد ولى چون غالباً از آن بهره‏بردارى حرام مى‏شود و علاوه بر این بهره‏گیرى از آن در خانه مفاسد دیگرى را هم در بر دارد، بنا بر این خرید و استفاده از آن در خانه جایز نیست، مگر براى کسى که اطمینان دارد از آن بهره‏بردارى حرام نمى‏کند و نصب آن در خانه نیز مفسده دیگرى را دربرندارد.

س 1215: اگر آنتن ماهواره‏اى علاوه بر دریافت کانالهاى جمهورى اسلامى، اخبار و بعضى از برنامه‏هاى مفید کشورهاى عربى و خلیج فارس و همه کانالهاى غربى و فاسد را دریافت کند چه حکمى دارد؟
ج: معیار جواز استفاده از این دستگاه براى گرفتن برنامه‏هاى کانالهاى تلویزیونى، همان است که قبلاً گذشت بدون اینکه بین کانالهاى غربى و غیر آن تفاوتى وجود داشته باشد.

س 1216: استفاده از آنتن ماهواره‏اى براى آگاهى از برنامه‏هاى علمى یا قرآنى و مانند آن که از طریق ماهواره توسط دولتهاى غربى یا کشورهاى مجاور خلیج فارس و غیر آنها پخش مى‏شوند چه حکمى دارد؟
ج: استفاده از این دستگاه براى دیدن و شنیدن برنامه‏هاى علمى یا قرآنى و مانند آن، هرچند فى‏نفسه مانعى ندارد، ولى به دلیل این که برنامه‏هایى که از طریق ماهواره توسط دولتهاى غربى و بیشتر کشورهاى همسایه پخش مى‏شوند، غالباً در بردارنده آموزش افکار گمراه‏کننده و تحریف حقایق و همچنین برنامه‏هاى لهو و فساد هستند و حتّى مشاهده برنامه‏هاى علمى یا قرآن ازطریق آنها موجب وقوع در فساد و ارتکاب حرام مى‏گردد، بنا بر این شرعاً استفاده از آنتن‏هاى مذکور براى دیدن آن برنامه‏ها حرام است مگر آنکه برنامه‏هاى مفید علمى یا قرآنى محض باشند و مشاهده آنها مستلزم هیچ فساد یا ابتلا به عمل حرامى نباشد، البته اگر قانونى باشد باید مراعات شود.

س 1217: شغل ما تعمیر دستگاههاى گیرنده برنامه‏هاى رادیو و تلویزیونى است، در این اواخر مراجعات زیادى براى نصب قطعات و تعمیر آنتن‏هاى ماهواره‏اى صورت مى‏گیرد، تکلیف ما در این‌باره چیست؟ خرید و فروش قطعات آنها چه حکمى دارد؟
ج: اگر از این دستگاه براى امور حرام استفاده شود که غالباً همینطور است و یا شما علم داشته باشید به اینکه کسى که قصد تهیه آنتن ماهواره‏اى را دارد، براى امور حرام از آن استفاده مى‏کند، خرید و فروش و نصب قطعات و راه‏اندازى و تعمیر و فروش قطعات آن جایز نیست.

لینک از سایت رهبر معظم انقلاب
 
 
نظر مرجع بزرگ تقلید حضرت  آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مورد ماهواره
آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتایی در خصوص استفاده از اینترنت آن را جایز و استفاده از ماهواره را به دلیل اثرات منفی آن جایز ندانست.

منبع خبر:
http://www.rasanews.ir/متن کامل استفتاء بدین شرح است:

باسمه تعالی

باعرض سلام و احترام

خدمت محترم حضرت آیت الله مکارم شیرازی

1. آیا استفاده از آنتن ماهواره و نصب راه اندازی آن در منزل به عنوان یک ابزار شخصی از نظر حکم شرعی چیست و نظریه آن مرجع محترم چه می باشد؟

2. حکم شرعی استفاده از اینترنت چه می باشد؟

با تشکر

* پاسخ استفتاء

باسمه تعالی

ج1. باتوجه به این که غالب برنامه های آن فاسد است و اثرات منفی در پی دارد و در هر خانه ای وارد شود غالبا از آن سوء استفاده خواهد شد استفاده از آن جایز نیست.

ج2. با توجه به این که اینترنت قابل استفاده صحیح و ناصحیح است و مطالب خوب و بد دارد از ابزار مشترک محسوب می شود و چنانچه از آن استفاده ای مشروع کنند اشکالی ندارد و خرید و فروش ابزار آن جایز است.

همیشه موفق باشید

ناصر مکارم شیرازی

منبع : اینجا
 
 ----------------------------------
این هم 5 لینک سخنرانی در مورد فسادها و مضرات ماهواره 
 + پخش و دانلود فایل صوتی  حتما گوش کنید!
 
نظر فقهی مراجع عظام تقلید درباره ماهواره

موضوعات مرتبط: مطالب جالب و متنوع دیگر ، ماهواره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی